Als u een auditieve beperking of een spraakbeperking heeft, kunt u de huisartsenpost bellen via KPN Teletolk (www.kpn.com/teletolk). Dit is een tekst-
Bellen & afspraak
Waarom worden gesprekken opgenomen?
De gesprekken worden opgenomen voor kwaliteits- en scholingsdoeleinden. De gesprekken maken geen onderdeel uit van het medisch dossier.
Wat gebeurt er als ik bel?
Om u goed te kunnen helpen, én om administratieve redenen, vraagt de triagist u naar: uw geboortedatumtelefoonnummernaam en adresde gegevens van uw
Met welke problemen kunt u niet terecht?
Hinderlijke maar niet spoedeisende klachten kunnen wachten tot het eerstvolgende spreekuur van de eigen huisarts of zijn/haar
Ik heb geen vervoer naar de spoedpost. Kan de huisarts naar mij toe komen?
Nee. Alleen in situaties waarin de hulpvraag daartoe aanleiding geeft, zal de dienstdoende huisarts u bezoeken. Het niet beschikken over eigen
Waarom worden er zoveel vragen aan de telefoon gesteld?
De triagist wil zo goed en snel mogelijk kunnen inschatten welke hulp u nodig heeft. Daarom zal de triagist de klacht en de hulpvraag uitgebreid
Wat is ‘met spoed’?
Spoed betekent dat iets niet kan wachten tot het spreekuur van de eigen huisarts of haar vervanger. Pijn op de borst, een wond, plotseling
Waarom moet ik eerst bellen?
‘Eerst bellen’ De triagist wil zo goed en snel mogelijk kunnen inschatten welke hulp u nodig heeft. Bijvoorbeeld bij verbranding door heet water zal
Wat zijn de openingstijden van de spoedpost?
De spoedposten zijn op maandag t/m vrijdag van 17.00 tot 08.00 uur telefonisch bereikbaar. In het weekend en op officiële feestdagen is er een